5. 82% van de kandidaten haakt af bij een mager employer brand
Hoe je je presenteert als werkgever, heeft veel impact op je recruitmentresultaten.
82% van de kandidaten haakt af bij een mager employer brand.
Is het niet duidelijk wie je bent, wat je doet en waar je voor staat? Dan raak je veel sollicitanten kwijt voordat zij jouw vacature serieus bekijken.
Een sterk en herkenbaar verhaal trekt de juiste mensen aan. Het maakt je merk voelbaar, wekt vertrouwen en geeft kandidaten het gevoel dat ze bij je passen.
Zonder dat verhaal ben je één van de velen. Mét dat verhaal word je een werkgever waar mensen voor willen kiezen. Wil je de concurrentie voorblijven? Dan is een ijzersterk employer brand geen keuze, maar een must.
Maak jouw organisatie top-of-mind bij talent met ons unieke Employer Branding-traject.
6. Er is 28% minder verloop bij bedrijven met een sterk werkgeversmerk
Een goed verhaal met een duidelijke boodschap helpt niet alleen bij het aantrekken van collega’s, maar óók met het behouden ervan.
Bedrijven met een sterk werkgeversmerk (oftewel employer brand) ervaren 28% minder verloop. Kandidaten kiezen jou als werkgever zélf. En wie bewust voor je kiest, blijft vaak langer hangen.
Wanneer jij duidelijk bent in waar je voor staat, trek je mensen aan met dezelfde kernwaarden en dus passen bij jouw organisatie. Een slimme investering die zich dubbel terugbetaalt: betrokken collega’s én lagere kosten.
7. Een sterke employer brand zorgt voor 54% meer kwalitatieve sollicitanten
In 2025 zorgt een sterke employer brand voor 54% meer kwalitatieve sollicitanten. Dat is geen toeval.
Een krachtig werkgeversmerk laat glashelder zien wie je bent, waar je voor staat en wat je te bieden hebt. Hierdoor trek je niet alleen meer kandidaten aan, maar vooral de juiste.
Professionals die passen bij je cultuur, je waarden delen en intrinsiek gemotiveerd zijn om bij jouw organisatie aan de slag te gaan. Dat wil je.
Door een consistent verhaal te vertellen op je website, socials en tijdens het sollicitatieproces, trek je mensen aan die zich daarin herkennen.
En precies dát zorgt voor minder mismatch, een hogere betrokkenheid én meer duurzame instroom.